Venlo – Bouke Rocks Elvis – 13/6/26
"Ain't No Sunshine When She's Gone..."
Hoe toepasselijk dat Bouke tijdens deze allerlaatste theatershow van seizoen 2025/2026 een stukje van dit lied freestylde! Het is toch even een besefmoment van wat een grandioos seizoen dit is geweest voor ons fans, die keer op keer van deze topshow hebben mogen genieten, en dat dit dan toch echt de laatste avond is tot het nieuwe seizoen begint.
42 keer om precies te zijn! 42 keer heeft Bouke met de ElvisMatters Band tussen september 2025 en juni 2026 ergens in Nederland of België deze topshow neergezet.
Tel daar een groot aantal poppodia, festivals, tv-optredens, de opnames van Stars on Stage die midden in dit drukke seizoen vielen en, last but not least, een spectaculaire show in een bomvolle Ziggo Dome bij op...
Petje af, meneer Scholten!
Omdat dit de laatste show van het seizoen was, hoop je toch stiekem een beetje op een feestje.
Op het podium was er vanaf het begin een flinke bak energie, maar het publiek bleef vooral in de eerste helft van de show liever zitten.
Dat iedereen enorm genoot van de show stond buiten kijf en gelukkig kwam het publiek in de tweede helft grotendeels wel in de benen.
Wanneer een groot deel niet gaat staan, vraagt Bouke: "Zijn jullie allemaal hele kleine mensen?"
Het applaus en de waardering vanuit de zaal waren er zeker niet minder om!
Dat het ook voor de mensen van de techniek de laatste show van het seizoen was, werd aan het begin van de avond al duidelijk.
Techniekman Jurgen had zich namelijk in een heus konijnenpak gehesen en stond heerlijk in de coulissen mee te swingen op Proud Mary.
Mensen die vooraan aan de linkerkant van de zaal zaten, konden dit hele "optreden" van Jurgen zien en er ontstond dan ook de nodige hilariteit.
Dat bleef uiteraard niet onopgemerkt bij Bouke.
Die deed zijn uiterste best om het lied zo goed mogelijk af te maken, maar kon een lachbui hier en daar niet onderdrukken.
Na afloop van het nummer liet Bouke Jurgen het podium op komen om aan de rest van het publiek te laten zien wat er aan de hand was.
"Grapje van de techniek," zegt Jurgen droog.
We kunnen deze avond weer genieten van de inmiddels bekende setlist. Misschien nu nog wel iets meer, omdat er volgend seizoen weer een nieuwe setlist gebracht gaat worden en we nog niet weten of bepaalde favoriete nummers dan terug zullen keren.
Dat blijft nog even spannend!
Zoals tijdens iedere show zweet Bouke weer als een malle en pakt hij regelmatig zijn handdoek om zijn gezicht af te drogen.
"Ja," zegt hij, "ik heb veel gel en haarlak in mijn haar.
Dat loopt door het zweten in mijn ogen en daarom sta ik af en toe als een molletje op het podium," doelend op zijn regelmatig gesloten ogen.
Er lag sowieso veel "water" op het podium, vertelde hij.
"Zweet of consumptie..." zegt hij.
"Want ik zing met consumptie en transpi... transper... transpie... of hoe heet dat? Ik zweet me gewoon de pleuris!"
De eerste helft vliegt echt voorbij.
Voor je het weet staan Carolina, Gosha, Noa en Walter alweer naast Bouke op het podium.
Of zoals Bouke hen introduceert: "Carolinaaaa, Goshaaaa, Noaaaa en... Walter..."
Zij brengen het indrukwekkende How Great Thou Art.
Wat een kwaliteit staat er op het podium om dit prachtige nummer ten gehore te brengen.
Het is mooi om te zien hoeveel onderling respect en plezier er is tussen deze talentvolle mensen.
Een staande ovatie kon dan ook niet uitblijven!
In de tweede helft komen weer een hoop publieksfavorieten voorbij.
Eén daarvan is Are You Lonesome Tonight.
Als Bouke plaatsneemt op de kruk en aan het lied wil beginnen, klinkt er vanuit de stilte in de zaal ineens een enorme nies.
"Gesundheit," zegt Bouke droog.
De zaal lacht en hij zet dit heerlijk iconische Elvis-nummer in.
De truc met de kruk wordt natuurlijk weer gedemonstreerd aan het Venlose publiek en bij de uptempo nummers komt een groot deel van het publiek nu toch van de stoelen af!
Een ongeëvenaard stemgeluid, een entertainer met humor, zelfspot en interactie met publiek, bandleden en crew; dat maakt de artiest Bouke zo ontzettend authentiek en een genot om naar te kijken én te luisteren.
Het is de reden waarom geen enkele show hetzelfde is of ooit zal gaan vervelen.
Het is ook gewoon razendknap om bijvoorbeeld tijdens het gevoelige Bridge Over Troubled Water, bij de tekst "feeling small", Björn aan te kijken terwijl die op een verhoging staat, te gebaren dat hij wel héél erg groot lijkt, vervolgens samen de slappe lach te krijgen en tien seconden later het lied alsnog met zoveel lading en gevoel te brengen. Dat is knap!
De show komt voor mijn gevoel veel te snel aan zijn einde.
"Ik hou van jullie, tot ziens volgend seizoen in een van de theaters, het AFAS of misschien wel in Las Vegas. Bedankt en tot ziens!" Aldus Bouke.
Namens het publiek: bedankt Bouke!
Bedankt voor de fantastische avonden waarop wij de iconische muziek van Elvis mochten herbeleven.
Gegoten in een geheel eigen Bouke-jasje, altijd 110% en met zoveel eerbied en respect voor Elvis.
Daar kunnen wij alleen maar heel veel respect voor hebben én vooral enorm van genieten! Wij zijn er volgend seizoen zeker weer bij!
Kijk op www.bouke.nu voor alle (theater)optredens en officiële verkooppunten.
Reactie plaatsen
Reacties