Verhalenbundel juni 2026 - door Jola van Bruchem

Gepubliceerd op 28 juni 2026 om 18:29

Tributeweekend Udenhout
Woensdag 10 juni 2026

Het Tributeweekend in Udenhout begint niet, zoals de titel zou vermoeden, in het weekend maar al op woensdagavond.
En wie kan zo’n tributeweekend nu beter openen dan Bouke en de Elvismattersband!
Op het gezellige en sfeervolle Theaterplein had iedereen zich al verzameld bij de grote safaritent in afwachting van hun optreden.

Terwijl Bouke voortvarend begon met de Elvis-opener See See Rider zag je dat hij zich ineens iets realiseerde…
Oeps..hij draaide zich zo onopvallend mogelijk om naar Michael de drummer om iets aan zijn broek te fixen terwijl hij onverstoorbaar verder zong, even glimlachend om deze toch wel ‘ongemakkelijke’ situatie.
Het overgrote deel van het publiek had gelukkig niets in de gaten! 🫣

Met zijn krachtige en altijd loepzuivere stemgeluid pakte Bouke iedereen in en zong het publiek vanaf de eerste noot mee.
Het energieke ‘Polk Salad Annie’ werd gemixt met een heerlijk ‘Papa was a Rollin’ Stone’ en ook de Elvis klassiekers als ‘Love Me Tender’, ‘My Boy’ en ‘In the Ghetto’ konden rekenen op enthousiaste reacties van het publiek.
Bij ‘Blue suède Shoes’ liet hij zijn tapdansskills weer eens zien en met ‘Sweet Caroline’ was het meezingfeest compleet!

Hij blies iedereen omver met ‘Hurt’ en bij ‘Suspicious Minds’ ging het dak eraf en zelfs de vloer ‘danste’ met ons mee!
Met de armen in de lucht en luidkeels meezingend liet het publiek zien hoe ze genoten van dit geweldige optreden.
Hoe gaaf moet het wel niet zijn voor Bouke en de band om al die mensen dansend, zingend en zwaaiend voor je te zien!
Wat een feest!

Tussendoor werden er hier en daar nog wat handjes geschud en ook vanavond ontbraken de kadootjes niet die voorlopig even achter het podium werden geparkeerd.
Papa Jochem hield vanaf de zijlijn de boel nauwlettend in de gaten en zorgde dat de thuisblijvers ook ‘live’ konden meegenieten van het optreden.

Tegen het einde van de show vroeg een dame aan mij of haar vader even vooraan mocht staan.
Natuurlijk heb ik mijn plekje aan hem afgestaan.
Zelden heb ik zo’n dankbaar persoon meegemaakt.
Ik werd stevig geknuffeld en hij was zielsgelukkig dat hij Bouke van zo dichtbij kon zien.
Hij kon er niet over uit hoe goed Bouke wel niet was.
Dit optreden was een kadootje voor zijn verjaardag en hij kon zijn geluk niet op toen hij tot twee keer toe een hand kreeg van Bouke.
Apetrots was hij ook op zijn zelf gemaakte filmpje van Bouke met ‘My Way’.
Wauw, wat is het toch mooi om iemand met zo’n klein gebaar zo blij te maken.

75 minuten Bouke en de Elvismatters band is echt véél te kort.
Zit je er net lekker in, is het alweer voorbij.
We zijn natuurlijk ook verwend met zijn theatershows waar hij onvermoeibaar vaak zo’n 2 tot 2,5 uur op het podium staat.
Maar gaaf was het zeker.

Bouke vertelde ook nog over zijn avontuur bij Stars on Stage en dat hij aanstaande vrijdag iets uit The Phantom of the Opera gaat doen!
De week erna doet hij ‘Annie’ inclusief rode pruik en groene maillot! 🤣🤣
Allemaal weer kijken dus.

Voor vanavond zit het er in ieder geval weer op.
Bouke en de Elvismatters band hebben in Udenhout zonder twijfel een onvergetelijke indruk achtergelaten!

Vrijdag staat Bouke met zijn theatershow in het Muziekgebouw Eindhoven en zaterdag in De Maaspoort in Venlo.


Muziekgebouw Eindhoven
Vrijdag 12 juni 2026

De een na laatste theatershow van dit seizoen!
Een seizoen waarin ik samen met Monique vele verslagen heb kunnen en mogen maken als ‘Zingende Reporter’.
Ontzettend leuk om te doen en dankbaar en blij dat ik dit heb mógen doen!

Wat kun je nog zeggen na zo’n fantastisch jaar!
Want ook vanavond in Eindhoven maakte hij alle clichés weer waar!
Ja, hij heeft een waanzinnig mooie stem!
Ja, hij heeft ongelooflijk veel humor!
Ja, hij weet je te raken, te verrassen, kippenvel te bezorgen en laat je soms ook een traantje wegpinken.
Ja, hij kan heerlijk improviseren en lachen om zichzelf als er iets mis gaat.
En ja, je ziet hoe hij zelf ook geniet, alles geeft en figuurlijk van het podium afknalt.
Dat zijn broeken het nog hebben uitgehouden dit seizoen is een wonder!
Die zijn dit jaar in ieder geval danig op de proef gesteld.🕺
Maar bovenal liet hij ons, samen met de geweldige toppers van de Elvismattersband en de backing vocals, de magie van Elvis opnieuw beleven. Met respect en heel veel passie wordt de legacy van Elvis geëerd.

Vanaf het eerste nummer hangt het publiek aan zijn lippen en weet hij naarmate de avond vordert het theater om te toveren tot een waar feestpaleis.
We worden getrakteerd op de mooiste ballads, spontaan gezongen nummertjes als ‘I Feel Good’, Ain’t No Sunshine’ en ‘Amen’, rock&roll, blues, gospel en vocale powersongs.
Hij weet het publiek van de stoelen te krijgen met zijn aanstekelijk enthousiasme en laat iedereen weer lachen om zijn grapjes over Michel. Michel die gedurende het seizoen is getransformeerd van Chippendale naar Pink Panther.
En vanavond, gehuld in een Pink Panther shirt, zijn rol weer met verve vervulde.

Het was echt heel warm binnen in de zaal en zeker op het podium onder al die lampen.
“Hebben jullie het ook zo warm? Ik zweet me de pleuris”. Zie je het?
Van een afstandje zie je het al hè. Die handdoek kun je straks uitwringen”.
“Er ligt hier een plasje op de grond, dat kan 2 dingen betekenen.
Of het is zweet van mijn hoofd of het komt uit mijn mond”.
Haha.

De plectrums zijn ook altijd heel populair en ook nu werden ze weer uitgedeeld.
Die van Björn was vanavond speciaal inclusief knipoog van de bassist himself😜

Normaal zingt Bouke ‘My Way’ altijd aan het einde van de show maar speciaal vanavond zong hij het al halverwege de show als eerbetoon aan Elvis Presley. Hij beloofde dat hij in plaats daarvan aan het einde ons zou verrassen met een nummer wat dit seizoen niet op de setlist stond.

De allergrootste verrassing was toch voor Bouke zelf toen onverwachts een filmcrew van Shownieuws het podium opkwam en hem een award overhandigde!
Verbouwereerd nam Bouke deze in ontvangst.
Een award voor 125.000 bezoekers voor de Bouke Rocks Elvis Theatertour. Wauw…..wat gaaf en waanzinnig mooi en zo verdiend door Bouke en de Elvismatters band.
Het publiek gaf hen dan ook een dik verdiend applaus.
Hij was zichtbaar aangedaan en bedankte meermalen het publiek want dankzij hen mocht hij deze award ontvangen!
Op de vraag van Shownieuws wat dat toch met hem is gaf hij als antwoord dat je dat aan het publiek moest vragen!
Volgens mij heb ik die vraag in het eerste stukje al beantwoord.

Aan het einde van de show kwam dan, na het spetterende Suspicious Minds, het beloofde nummer. Het prachtige, onwijs mooie en iconisch nummer ‘Always On My Mind’.
Van Bouke speciaal als dank aan het publiek.
Echt…wat was dat gaaf!
Zóó ontroerend mooi gezongen❤️
Hij zingt alles fantastisch, maar dit..Wauw!!
Deze moet gewoon op de setlist volgend jaar!

Wat hebben we genoten van deze rasentertainer.
En dat is hij, een artiest in hart en nieren.
Dat hij niet alleen fantastisch kan zingen laat hij ook zien in Stars on Stage.
Hij kruipt net zo makkelijk in de huid van een ander personage.
“En zeggen ze dat ik niet kan dansen?”.
Waarop hij bij ‘Blue Suède Shoes’ even laat zien dat er met zijn tapdansskills niks mis is!
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Maar ook hebben we genoten van de Elvismatters band en Lume Voices samen met Walter.
Stuk voor stuk fantastische gepassioneerde muzikanten en vocalisten die samen met Bouke ons dit jaar onvergetelijke shows hebben bezorgd.
Meermaals liepen de shows uit doordat Bouke het liefst de hele avond doorging en de band hem wel eens moest afremmen.
Maar zoals hij zelf ooit zei:
“Het podium is mijn thuis!”
En daar is niets teveel mee gezegd.

Ook de mannen van het licht en geluid (TIM Group) mogen hier niet ontbreken.
Zij hebben er voor gezorgd dat Bouke en de band konden ‘shinen’ op het podium!
Net als de Elvismatters crew die de klasse van Bouke naar de theaters bracht en de drijvende kracht achter de theatershows zijn.
En last but not least een diepe buiging voor Jochem, zijn bloedeigen lieve vader, die met Bouke dit jaar onvermoeibaar duizenden kilometers heeft gereden naar alle uithoeken van Nederland én België.
Al meer dan 20 jaar samen op pad!
Me and My Shadow!

Voor dit seizoen is dit mijn laatste theaterverslag.
Wat hebben we een fantastisch jaar achter de rug met de legendarische show in de Ziggo Dome en de theaters! 🎤
Morgen is de allerlaatste theatershow van seizoen 2025/2026 in Venlo!
Volgende week volgt nog poppodium Nobel en daarna volgen nog wat mooie festivals voordat de zomervakantie losbarst! ☀️


Poppodium Nobel Leiden
20 juni 2026

Wat een fantastische avond was het in Poppodium de Nobel!
De deuren gingen al extra vroeg open want vanavond werd de WK voetbalwedstrijd van ‘ons’ Oranje tegen Zweden op een groot scherm uitgezonden, waardoor het optreden van Bouke wat later dan gepland begon.
Er hing al een opperbeste stemming onder de veelal in het oranje uitgedoste bezoekers en toen al na 6 minuten de 1-0 viel voor Oranje ontplofte zowat de hele zaal.
Een kleine anderhalf uur later en met een 5-1 overwinning op zak kon de avond natuurlijk niet meer stuk en was de juichstemming compleet!

Als voetballiefhebber speelde Bouke daar geweldig op in door tijdens het optreden een aantal keren het ‘Nederland O Nederland, wij zijn de kampiooóéén’ in te zetten, luidkeels meegezongen door het publiek.
Sowieso was het meezinggehalte vanavond echt waanzinnig groot!
Er kon geen nummer voorbij komen of het publiek zong het feilloos mee.
Zeker bij een knaller als ‘Sweet Caroline’. Volgens mij was er niemand die dit nummer niet kende.

Vooral het ‘I Feel Good’ kon rekenen op massale bijval van het publiek terwijl er honderden handjes de lucht in gingen.
Dat was echt zó vet.
Ook bij ‘Bridge Over Troubled Water’ nam het publiek het voortouw en hoefde Bouke bijna niet eens zelf te zingen.
Gelukkig nam hij het snel weer over, want dit is een van mijn favoriete nummers en die hoor ik hem toch écht liever zelf zingen haha!

Volgde hij eerst nog netjes de setlist, meer en meer werd deze spontaan aangevuld met andere heerlijke songs.
Want naast de Rock&Roll medley met Guitar Man, Big Boss Man en Tell Me What I Say kwamen ook nog even ‘Somebody to Love’ van de Blues Brothers en Great Balls of Fire van Tom Jones voorbij.
En wat te denken van ‘(Sittin’ on) The Dock of the Bay’ van Otis Redding.
Hoe gaaf wil je het hebben!

Hilarisch ook zoals hij iedereen op het verkeerde been zette bij de eerste tonen van ‘My Way’ door ineens ‘Ze lag te slapen’ (van ‘Zij gelooft in mij’ van André Hazes) te zingen.
Koren op de molen van het publiek want hierna waren ze niet meer te houden en zong de hele zaal mee met dit oer-Hollandse lied.

En toen Bouke ook nog ‘Mama, just killed a man’ inzette maar eigenlijk door wilde met ‘My Way’, had hij buiten het publiek gerekend!
Niks geen ‘My Way’ maar een massaal spontaan gezongen ‘Bohemian Rhapsody’.
Hij kreeg het uitgelaten zingende publiek ook niet meer stil en dus ging hij glimlachend een extra stukje mee met dit wereldnummer van Queen.

Op speciaal verzoek zong Bouke nog een nummer wat (ook) niet op de setlist stond maar hij toch graag wilde zingen voor de mensen die vaker naar zijn shows komen.
Voor die mensen zong hij het prachtige nummer uit Elvis’ comebackspecial van 1968 ‘If I Can Dream’.
Even genieten en wegdromen bij dit bijzondere moment want dit nummer hebben we Bouke dit jaar bijna niet horen zingen.

Het publiek verdiende vanavond zeker een dikke tien!
Het was geweldig om te zien hoe het publiek alle nummers met enthousiasme omarmde en zich helemaal liet meeslepen met de muziek.
Dat Bouke ook genoot van de sfeer en het uitgelaten publiek was wel duidelijk.
Door alle gezongen extraatjes liep de show aardig uit.
Met de ijzersterke ElvisMattersband, die deze ‘spontane’ acties van Bouke moeiteloos oppikten werd er weer een dijk van een show neergezet. Vanavond waren zij állemaal de stars on stage.
Samen met de spectaculaire lichteffecten en de rook was het weer geweldig om naar te kijken en luisteren.
Jongens, wat was het een feest!

Dit was al voor de 3e keer dat Bouke en de band hier in poppodium Nobel stonden.
En ook volgend jaar op 19 maart 2027 keert Bouke hier terug samen met de fantastische Elvismattersband.
Hopelijk met net zo’n enthousiast publiek als vanavond.
Maar dan zónder voetbal.
‘Nederland O Nederland, wij zijn de kampioen’.
En Bouke wéét het zeker, Nederland wordt wereldkampioen!! 🏆

Vanavond was mijn laatste genietmomentje voor de zomer met Bouke en de Elvismatters band.
Voor Bouke en de band zelf staan er nog een aantal festivals op het programma voordat ook zij mogen genieten van een welverdiende break!
Volgend jaar een nieuw seizoen met weer een aantal bijzondere shows in het vooruitzicht zoals op 29 en 30 april 2027 als Bouke samen met The New Symphonics een groot concert geeft in AFAS Live!
Dont’t miss it!

Ik wens iedereen een heerlijke zomer!
Blijf gezond!
☀️🫶

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.