Moulin Rouge, Musical - deel 35

Gepubliceerd op 27 juni 2026 om 18:11

Na weken afwezigheid vanwege een ´dom´ ongelukje op mijn werk dat een lichte hersenschudding heeft veroorzaakt (met dank aan 1 van mijn grootste vriendjes), mocht ik ein-de-lijk weer; een rondje Moulin Rouge, de 35e.
Heer-lijk!
Ik had een dag van 8u tot 18u werken getrotseerd, in on-Nederlandse hitte en moest daarna nog naar Utrecht afreizen, maar het was ´t helemaal waard!

De airco in het Beatrix Theater stond op standje ´vriezen´.
Dat wil zeggen; voor het publiek. 
Lekker om daar te zitten, in plaats van de sauna buiten. 

Ik wist al dat mijn favorietjes zouden spelen én ik had; hij heeft er een jaar op moeten wachten, een sjerp voor Carlo mee.
Toen ik vorig jaar Martijn zijn Come What May - It´s Your Bday sjerp gaf, riep Carlo dat hij er ook één wilde. 
Donderdag was het moment daar..

Samen met Lianne genoot ik op rij 8 (extra beenruimte) van weer een fantastische show.
Onwijs genieten. Helemaal in het verhaal.
Gedachten uitgeschakeld - en geloof me; ik heb ALTIJD hersenspinsels.

Voor de cast was het hard werken, omdat het snikheet was op het podium - hoorden we naderhand van meerdere castleden.
Het is dan ook super logisch (ik hoopte het al voor ze) dat gisterenavond en vandaag de shows gecanceld zijn.
Onverantwoord om onder die omstandigheden door te spelen.

Naast mij zaten een paar mensen die elkaar aan het vertellen waren dat dit hun 2e keer Moulin Rouge was. 
Ik heb me maar bescheiden opgesteld en niet gezegd dat dit mijn 35e was. 
Het voelt best gekkig, 35! 
Nog nooit ben ik zó vaak naar een show geweest (Bouke even daargelaten). 

´Verveelt het niet?´ NEE! Absoluut NIET. 
Elke show is anders. Elke ervaring is anders. 
De ene keer ben ik met een vriendin/ vrienden en de andere keer ga ik solo.
Op het podium staan telkens andere combinaties (cast), het publiek is telkens anders.. 
Het is zó leuk om meerdere acteurs in verschillende rollen te zien; iedereen is rete-talentvol. IEDEREEN! 
Máár mijn favorieten-lijstje (zoals die nogal vaak gemaakt worden, heb ik de afgelopen 2 jaar gemerkt) blijft hetzelfde.
Kun je het al raden?

Tessa straalde deze avond als Satine.
Tessa, zij die Bouke zo fantastisch begeleid heeft voor en tijdens hun duet in Stars On Stage; COME WHAT MAY.
Een wondermooi duet.
Ik wilde er een goed ezelsbruggetje naar Bouke in verwerken; kan via Tessa, maar ook via Martijn..

Eerst even naar Carlo..

Carlo was gisteren jarig en dus kreeg hij donderdag ein-de-lijk zijn sjerp.
´Wat ontzettend lief!´
´Because you Can Can Can Carlo
Hieperdepiep Hoera!´

Lianne, zij die niet aan kadootjes doet, had ook wat leuks voor hem meegenomen.
Net als een paar andere mensen; zo kreeg Carlo een Absinth (met wel 70 procent alcohol, WOW - haha) in zijn handen gedrukt.
Ook bij dit soort taferelen moet ik gigantisch aan Bouke denken, die elk concert weer 86 kadootjes op het podium heeft liggen..
Alle gekheid op een stokkie; hoe leuk moet het voor een artiest zijn dat iemand de moeite neemt iets moois mee te nemen, een lief gebaar doet, gewoon omdat je gewaardeerd wordt.
Hier komt de teaser; Martijn, de jouwe is onderweg - ha ha!

Toen we met Carlo stonden te praten, kwam Marlon ineens voorbij ´rennen, vliegen duiken, vallen, opstaan, knuffelen en weer doorgaan´. 
Op naar de trein, gelukkig was die weg wel vrij (in tegenstelling tot het gangpad richting de stagedoor).

GELUKSMOMENTJE!
3 weken (denk ik) is gewoon veel te lang.
Zeker als je weet dat er nog maar een maandje over is van dit Moulin Rouge NL avontuur.
Dat wordt oprecht; HUILEN. Ugly crying incoming. Géén schaamte. Gaan!
Moulin Rouge is zoveel voor me gaan betekenen, Martijn net zo.

Naast een geweldige artiest/acteur, een bijzonder mooi mens; zonnetje.
Ik had oprecht nooit verwacht dat er na Bouke nog iemand zou ´opstaan´, of mijn leven in zou stuiteren, die mij zo zou raken als Martijn.
Er zijn altijd artiesten die ik tof vind (René van Kooten, Tommie Christiaan, Soy Kroon), maar Martijn heeft, net als Bouke, een heel speciaal plekje in mijn hart veroverd.

Natuurlijk kon het niet anders dan dat we over Bouke´s opkomende duet met Tessa zouden praten. 
Moet speciaal zijn, als original zijnde, dat een kandidaat uit Stars On Stage, gewoon even jouw song doet, met 1 van jouw vaste tegenspelers.
Ook zo benieuwd naar wat Martijn hierover te zeggen heeft?
Lees dan even het verhaaltje over aflevering 7 van Stars On Stage op mijn BoukeL8-pagina: KLIK.

Op naar de volgende.
Nog een maand.. 
Come What May, Moulin Rouge will be in my heart, untill my dying day..

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.