Aflevering 7 - Come What May, Moulin Rouge

Gepubliceerd op 26 juni 2026 om 22:19

HARTENBREKER

Mijn alltime favorite musical-liedje; Come What May!
Ik heb ´m ontelbaar vaak gehoord in zowel de film als de Nederlandse musical, welke zéér speciaal voor mij is.
COME WHAT MAY staat notabene op mijn lijf vereeuwigd.

Dat Bouke juist dit nummer, in duet met Tessa, vertolkte tijdens Stars On Stage is met recht een KADOOTJE.
Wetende dat de opname op een bizarre dag viel, maakte dit een enorme rollercoaster van emoties voor mij. 
Alsof het zo hoorde te zijn, blown away! 

Christian is oprecht 1 van m´n favoriete fictieve karakters (naast Jack Sparrow, Edward Scissorhands, Ethan Hunt & Maverick, Jamie Fraser etc) en dat Bouke hem mag vertolken, in navolging van Ewan McGregor en Martijn, geeft me belachelijke goosebumps!

Dit betekent meteen dat Bouke 2x (opeenvolgend) een rol heeft vertolkt die ook gespeeld is door Ewan McGregor. Toch wel een gaaf feitje, vind ik.

Martijn, de Nederlandse Christian in Moulin Rouge de musical, vind het bijzonder knap dat dit in een paar dagen tijd ingestudeerd is en vertelde dat je "normaal" echt een hele tijd krijgt om samen in een romantische rol te groeien. 

Met de woorden: "Tessa gáát wel", toen er gesproken werd over in elkaars 'aura' hangen, liet hij weten erg nieuwsgierig te zijn naar Bouke's vertolking van Christian.
En ik ben op mijn beurt natuurlijk weer benieuwd naar wat Martijn van Bouke's performance vindt.
Het moet toch bijzonder zijn als jouw rol gespeeld wordt, samen met je tegenspeelster.
(Op het moment van typen van dit schrijfsel (niet op een typemachine) ben ik nog in afwachting van een reactie).

De kwetsbaarheid in dit optreden is wondermooi om te zien.
Heel echt en gevoelig. 

Bouke had voor dit optreden nog nooit zo´n intieme song gedaan, in duet.
Gelukkig is Tessa een onwijs professionele musicalster die hem erg fijn heeft begeleid in dit proces. 
Evenals ´dans op de tel´ is ´romance´ behoorlijk uit Bouke´s comfort.
Helemaal in elkaars aura, petje af hoor - als je dat nóóit doet, zo´n optreden neerzetten.
Het gevoel dat dit optreden me gaf, heb ik al die maanden bij mij, bij ons (de mensen die erbij waren) moeten houden en ik vind het héél prettig dat het er nu uit kan/mag.
Ik heb die hele opname zwevend beleefd.
Zwevend op rode Moulin Rouge wolkjes, zoals ik die altijd heb in het Beatrix Theater in Utrecht.
Wanneer ik sprak over het blenden van mijn 2 favoriete werelden; Bouke én Moulin Rouge, had ik dit optreden vanzelfsprekend ook altijd door m´n hoofd dansen - maar hey, dat mocht ik toen niet vertellen..

Bouke als Christian, wie had dat ooit durven dromen.. Ik niet in ieder geval.
Leuk feitje; de keuze voor deze song is gemaakt door Maurice Wijnen; mijn dank is groot Maurice! Écht!

Wat een weergaloze halve finale.
Als je mij van tevoren had verteld dat Bouke met zijn vertolking van Christian uit Moulin Rouge naar de finale van Stars On Stage zou gaan (met het maximaal aantal sterren) had het rode molentje in m´n hoofd overuren gedraaid..

Een leuk extraatje was het Disney-stuk (LOVE DISNEY) in de show, met o.a. 1 van mijn favorieten uit Enchanted! :)
Een optreden dat zelfs een keer over moest (geen straf).

Goed, nog 1 leuk dingetje: ik grapte vooraf: Come What May, Bouke..
¨Als Rene van Kooten nu ook opduikt, is het helemaal AF!¨
En dat deed ie! In duet met Sosha.
Hij, de geweldenaar - of zoals Sosha zei: ´de man, de mythe, de legende!´, die Bouke geweldig heeft aangekondigd toen Bouke mocht optreden na afloop van All Shook Up - Love Me Tender in Carré, na de winst van het programma ´Waar is Elvis?´
Rene was enorm onder de indruk van Bouke´s optreden in Stars On Stage.


Ik weet dat ik het nog niet eerder gedaan heb; een persoonlijke shout-out naar 1 van de andere kandidaten, maar Dyantha verdient er echt eentje!
(Die van Roxeanne bewaar ik graag even voor de finale).

Wat zij die weken heeft laten zien, zónder enige ervaring óf zangstem, vind ik bewonderenswaardig.
Ze heeft bést wat ´concurrentie´ van zich afgeslingerd en de halve finale bereikt.
Zó goed gedaan. 
Net voor de finale gestrand, zo ver gekomen.


Bekijk het optreden op Facebook.

De finale; dát wordt er eentje hoor!
Bouke doet het beste dat ie OOIT heeft gedaan als artiest, wat ik in al die 20+ jaren heb gezien.. NIET NORMAAL wat daar gebeurt. 
Op tv zal het gevoel van die avond niet gevoeld worden, maar als ik zeg dat er gedurende de song al ovaties ontstonden en dat mensen tranen over hun wangen hadden rollen, dan weet je; dit belooft wat.
KIJKEN DUS; volgende week, de FINALE van Stars On Stage, met BOUKE!

Reactie plaatsen

Reacties

Monique Slotboom
5 uur geleden

Jaaa, wat was dit een extra gave aflevering Stars on stage! Een kadootje om dit live mee te mogen maken. Het is echt heel mooi om Bouke iedere week in een geheel andere rol te zien kruipen en nog mooier om te zien hoe hij met zijn talent en gedrevenheid dat iedere keer weer zo mooi inkleurt. Moulin Rouge...Bouke, het moest zo zijn op juist die dag... ik ben zo blij dat het zo mocht zijn dat wij en met name jij, daar bij mochten zijn. Op naar de finale... mijn god, wat kijk ik daar naar uit! Die dag, dat optreden, ga ik nooit vergeten... op naar 3 juli!! Ik ben heel benieuwd wat Martijn van Bouke's Christian vond!

Jola
5 uur geleden

Wat waren we blij verrast toen we in aflevering 6 toevallig hoorden dat Bouke ‘Come What May’ ging zingen met Tessa!
Wow, daar MOET Irene bij zijn, wat er ook gebeurt! Al moest ik mijn kaartje persoonlijk afstaan. Dat was wel haar ultieme droom! Moulin Rouge meets Bouke! En wat deed hij het fantastisch! Een meer dan ‘musicalwaardig’ optreden. Zo uit zijn comfortzone maar zo ontzettend kwetsbaar en prachtig gezongen, samen met Tessa.
Een dik verdiende finaleplaats.
En wat een finale gaat het worden!
By Far het meest indrukwekkende optreden wat ik ooit heb gezien van Bouke!

Bianca Weijers
5 uur geleden

Wat was het gaaaaaaf. Ik ben zeer onder de indruk. Zo puur! Waar hij eerder toch een beetje achter een karakter kon verschuilen, zag ik hier een Bouke die zichzelf veel meer liet zien. Mooi!

Annemieke
4 uur geleden

Wat is hij toch goed. Ik snap dat hij het thuis eerst besproken heeft. Maar je voelde de magie tussen deze twee mensen. Ik snap dat het voor jou Irene heel bijzonder was. Ook ik ben benieuwd wat Martijn ervan vindt. Op naar de finale.

Sandra Asselt-Veenstra
4 uur geleden

KIPPENVEL! Anders kan ik het gevoel niet omschrijven. Iedere week val je van de ene verbazing in de andere. Wat laat Bouke in de programma zijn veelzijdigheid zien. Irene, na jouw omschrijving van het gevoel van de opnames van volgende week te hebben gelezen, ben ik zo benieuwd welk nummer Bouke gaat doen. Deze week was al een cadeautje welke ik vaak uit ga pakken ( staat op mijn harde schijf).

Hermien Leferink
3 uur geleden

Oh man...wat was dít adembenemend mooi! Tranen over m'n wangen....zo puur gezongen❤️. Bouke is daar sowieso heer en meester in...door zijn stem en persoonlijkheid emoties losmaken

Tammy
17 minuten geleden

This was fabulous! What an epic performance. I knew this would be a favorite of yours Irene!!!
It was so good!