Home » Weblog » Vrolijkheid en Barcelona

Vrolijkheid en Barcelona

Gepubliceerd op 1 oktober 2015 22:17

De vakantie is ein-de-lijk begonnen..

Na hééééél lang wachten; meer dan een jaar, is dan ein-de-lijk de welverdiende vakantie van start gegaan. Met recht kan ik zeggen dat dit nu al de beste vakantie ooit is (niet dat ik bijster veel vergelijkingsmateriaal heb, maar dat terzijde). Jubelstemming. Puur genieten. Gelukzaligheid.

Vanochtend vertrok ik vroeg vanuit mijn nieuwe huisje naar Eindhoven Airport om vanuit daar samen met een groot gezelschap naar Barcelona te vliegen. Omdat ik het OV niet vertrouw, was ik ruimschoots op tijd en heb ik sociaal gedaan met een familie die net terugkwam van vakantie.
Het ongeveer 65 koppige ElvisMatters gezelschap (waaronder vele bekenden en vrienden) stond, zoals afgesproken, half 12 bij de Starbucks om de boarding passes in ontvangst te nemen.

Seriously, de taferelen die ik meemaakte om in het vliegtuig te belanden. Ha ha! Ik heb mijn handbagagekoffer welgeteld 4x uit en in moeten pakken. Check, check, hij moet in de laadruimte, nee hij hoeft toch niet in de laadruimte. In de rij richting het vliegveld werden er rijkelijk grapjes gemaakt; ''Hij ziet er wel erg oud uit.'' ''Dadelijk zit er een schroefje los.'' ''Maar het is toch juist positief dat ie er oud uit ziet? Dat betekent dat ie van goede kwaliteit is.''

O, wat is vliegen toch gaaf. Afgezien van het feit dat mijn oren de gehele reis dicht zaten en ik dus praktisch doof was tijdens de 1 uur en 40 minuten durende vlucht. Overigens nog een hilarisch momentje meegemaakt; 3 stoelen naast elkaar. Lia zat al in het midden. Ik kwam aanlopen met een man achter mij. ''Wil je ruilen, dan kan je naast Irene zitten.''
Eh ja.. Lia dacht dat hij mijn vriend was. Maar de beste man is een volkomen vreemde. ''Dat hebben we dan wel erg snel gedaan he?''

De vlucht verliep prettig en we arriveerden dus netjes iets na half 4 in Barcelona.
''Ja hoor, daar is Irene haar koffer.'' werd er in koor geroepen. Jes, ik heb opvallende suitcases mee, roze met witte polkadots.
De groep verzamelde zich bij de ingang en samen liepen we naar de touringbus. 'ElvisMatters group.'
In de bus praatte Michel gezellig van zich af over de komende week en de daarbij horende praktische zaken.
Ongeveer 20 minuutjes later stonden we voor het hotel, alwaar ook net de groep uit België aangekomen was (hun bus had ietwat vertraging opgelopen).

Zó fijn om iedereen weer te zien. Op het vliegveld, in het vliegtuig, in de bus, in het hotel. *Doet een vreugdedansje*
En het is pas net begonnen!

De rest van de dag was vrij om te kunnen doen waar je zin in had. Samen met Marina, Tiny en Paul ben ik door Barcelona gaan slenteren. Wat een prachtige stad! Bijzondere gebouwen, geinige mensen, veel honden en gezellige winkeltjes.
Op de markt kon ik de verleiding niet weerstaan een rieten hoedje met daarop 'Barcelona' te kopen en Marina & ik zijn sinds vanavond blijde bezitters van een supermooie haarband, waardoor je haar op allerlei toffe manieren te dragen is.
De McDonalds heb ik als minder leuk ervaren. Stel je voor; je hebt gigantisch veel trek, je maag knort en je hebt net staan klungelen met het Spaanse zelfservice automaat. Vervolgens legt de medewerkster de verkeerde friet op je dienblad en wanneer je dit laat blijken vindt ze het belangrijker eerst te katten naar haar collega dan jou te helpen aan de goede friet. Dus.

We hebben het vanavond bewust niet laat gemaakt, want er komen nog genoeg avonden die vast uitlopen tot in de vroege ochtenduurtjes.
Morgenochtend ontbijten we vroeg, checken uit en gaan vervolgens op de Hop-on-hop-off bus om de stad nog verder te verkennen.
's Avonds schepen we dan in op de MSC Fantasia.

Op dit moment beschik ik over gratis wifi, waardoor het erg gemakkelijk is om een verhaaltje te schrijven. Ik heb geen flauw idee hoe dit de komende week gaat. Op het schip is internet overdreven duur en mijn laptop sjouw ik natuurlijk niet mee het land op.
Af en toe kan ik via de telefoon (roaming) wel een update doen. Houd twitter maar in de gaten.
Sowieso schrijf ik verhaaltjes, die (wanneer dan ook) online komen.

*Jes, ik heb weer een plectrum van Nino gekregen (de eerste, zeer spontane ben ik kwijtgeraakt tijdens de verhuizing - snik).
*Wij willen Jeroen's meisje adopteren.
*Geniale foto'tjes die je om de haverklap bekijkt en waardoor je telkens weer moet lachen.